orjovics88 2012.09.28. 19:18

1/18 AutoArt Ford Mustang FR500C

    Ma úgy gondoltam, hogy amíg a makettek készülnek, addig hétvégente nagyító alá teszek párat a már meglévő  és frissen beszerzett makettek és modellek közül, hogy azért frissüljön a blog. A "hétvégi modell mustra" első alanya a címben szereplő lecsupaszított Ford Mustang lesz az AutoArt-tól. A modellből 6000 darab készült, ez a 2827-es számú.

P1090172.JPG 

   Az autóról röviden annyit, hogy a Multimatic Motorsports csapat autója volt 2005-ben, amit a Ford mérnökei kimondottan az észak-amerikai Grand-Am Kupa sorozat szabályait figyelembe véve építettek. A gép annyira jó lett, hogy az egész évadban uralva a mezőnyt (maga mögött hagyva a Porsche 997, BMW M3, Cadilac CTS gyári csapatait) jelentős fölénnyel megnyerte a Grand-Am kupát. Az FR500C a Porsche 911-es, a Dodge Viper és sok más sportautó gyári versenyváltozataihoz hasonlóan bukókerettel és versenyülésekkel, kényelmi felszerelések nélkül készült, de ami talán még fontosabb, hogy az orrában egy 5 literes V8-as Ford Cammer R50 jelzésű versenymotor dolgozik, amely alaphelyzetben 450 lóerős. A 125 ezer dolláros (mai árfolyamon 27,5 millió HUF) autóból mindössze 30 darab készült

P1090178.JPG

   A modell véleményem szerint nagyon igényes és precíz kidolgozású. Látszik hogy az AutoArt-nál jól dolgozik a MEO. Hibátlan a fényezése, a matricázása. A kedvencem az autó felnije, ami nem egy Bburago-s bepattanókötéses megoldás. Teljesen visszaadja az eredeti fémes hatását. Nagyon aprólékos a kerékcsavarok kidolgozása, valamint a felni mögött elbúvó fotomaratott brembo fékrendszer is hibátlan. A kerekek méretaránya, a gumik feliratozása, mind precíz mérnöki munkára vall. A  kollegák büszkék lehetnek magukra :D 

P1090179.JPG

A gépháztető, valamint a lökhárító illesztési hézagai azért hagynak némi kívánni valót, bár valamely szinten kárpótolnak érte az apró rögzítő pántok. Ezek természetesen csak díszítő elemként funkcionálnak.

P1090183.JPG

    Nem szeretném minden képnél szanaszét dicsérni a modellt, de elég nehéz rajta fogást találni :) Talán annyi az apró negatívum, hogy a méhsejt hűtőrácson nem lehet átlátni. A fényszórók foncsorozása, a króm Mustang embléma, az indexbúrák mind-mind szép kivitelezésűek. A piros vontatóhorog vékony fém lemezből van, és az eredetihez hasonlóan felhajtható. 

P1090182.JPG

    Talán ez a kép adja legjobban vissza, hogy az autót kettészelő versenycsík matt fényezésű. Hátulról is nehéz belekötni az autóba :D Lehet valami rozogább modellt kellett volna választanom, hogy ne legyen túl egyhangú a cikk. A hátsó "fényjelző berendezések" gyönyörűek, a króm GT embléma szintén. Talán a kipufogók lehetnének valamivel nagyobb átmérőjűek, mert nekem kicsit Lada érzésem támad ha rájuk nézek. Na jó azon csak egy van. Na de mi lehet a csomagtartóban ?

P1090188.JPG

     Versenytechnika! Érdemes megfigyelni körbe a "csomagtér fedél" fekete szigetelését. A dupla tankolónyílás és a vezetékelése elmegy, de nem értem, hogy a való életben nem kényelmetlen nyitogatni a csomagtartót minden tankolásnál ? Akkor mi értelme a gyorscsatlakozós tanknak ? 

P1090197.JPG

     A gépháztető alatt lecsupaszított V8-as, amiről a nyitottan futó kábelezés és a Ford Racing felirat sejteti, hogy nem egy alapfelszerelt Mustang erőforrással van dolgunk. A kupakokon lévő matricázás annyira apró, hogy szabad szemmel szinte csak egy pöttynek látszik, de még nekem is újdonság, hogy nagyítóval nézve milyen kidolgozottak.

P1090202.JPG

    A bal ajtót kinyitva nem tudom bemutatni a műszerfalat, mert mindent kitakar a bukókeret és egy gumiháló. Finom, nagyon lágy gumiból van, célja szerintem az ablaknyíláson berepülő elszabadult kerekek megfogása :) A kis piros kallantyú nem tudom mi célt szolgálhat, de sokat dob az összképen. Külön plusz pont, hogy az ajtók nem a megszokott nagy zsanérokon mozognak, hanem apró rugós mechanizmus rántja be az ajtót becsukáskor.

P1090204.JPG

    Jobbról szerencsére valamivel jobbak a látási viszonyok. Nagyon nem tetszik, hogy a padlólemezen futó fekete kábelezés csak festve van, és a festése is elég randa. A műszerfal anyagválasztása, a légbeömlők,a visszajelző órák, a középkonzol kidolgozása elfeledteti velem hogy egy modell autót nézek a képen. Az összképet szintén kicsit lerontja a túl fényes sebváltó, ami fröccsöntött műanyag hatását kelti. Persze valóban abból van, de nem annak kellene látszódnia :)

P1090214.JPG

Szerintem külön képet érdemel az egész belsőt körbeölelő bukókeretezés.

P1090212.JPG

    Összességében az apró hibáitól eltekintve nagyon mutatós darab, teljesen megérte az árát. Pár külföldi modell oldalról még beszerezhető 90-100 euro körüli vételáron, úgyhogy akit érdekel csapjon le rá :D 


P1090223.JPG

Címkék:1/18 Ford Mustang FR500C AutoArt 3 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ikarus256 2012.10.01. 17:41:01

Igen részletes kidolgozása van, nagyon bejön!
Nem akarsz átnyergelni az italoktól a modellek gyártására? :D

orjovics88 2012.10.01. 18:03:16

@Ikarus256: aki nem ismer, az most azt hiheti, hogy valami alkesz vagyok :D
Amúgy szívesen átnyergelnék, bár nehéz lenne felvenni a versenyt. Ha leszel az üzlettársam, tervezhetjük együtt fröccsöntő szerszámokat... és nem a boros kancsóra gondolok :D

Ikarus256 2012.10.01. 21:16:09

@orjovics88: Tényleg elég kétértelmű lett. :D
Mikor kezdjük a gyártást?
süti beállítások módosítása